Понеділок, 20.05.2024, 00:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Юрківський ліцей

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Підготовка до ЗНО з географії
01.11.2017, 11:13

Методичні рекомендації учителям щодо підготовки

до ЗНО учнів з географії

 

· Для успішної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання вчителю рекомендується підібрати комплект навчальних засобів: навчальні програми з предмета, «Інформаційні матеріали» підготовлені Українським центром оцінювання якості освіти, шкільні підручники, довідники, збірники тестових завдань та інші посібники. Користуватись варто тільки тими підручниками, посібниками та збірниками, що рекомендовані МОН України та УЦОЯО.

· Готувати учнів до ЗНО рекомендуємо вчителю на різних етапах навчання:

- під час вивчення нового матеріалу;

- під час перевірки знань (тестові завдання різної форми для поетапного

контролю, тематичні та підсумкові тестові завдання);

- для закріплення нового матеріалу (індивідуальні й групові тестові

вправи);

- як домашнє завдання (тестові завдання для самоконтролю).

· Рекомендуємо учням виконувати тестові завдання із предметних збірників «Інформаційні матеріали» УЦОЯО, які навчають працювати динамічно, дотримуючись визначених часових параметрів, дають можливість практикуватися на бланках відповідей.

· Для підготовки до ЗНО варто використовувати позаурочний час (групові та індивідуальні консультації).

● Використовувати тестові технологіі у три етапи:

· теоретична й практична підготовка вчителя та учнів до проведення тестування;

· організація тестування;

· аналіз і корекція результатів.

На першому етапі вчитель здійснює відбір або самостійно розробляє тестові завдання. Головними вимогами до них є відповідність меті навчання, багатоваріантність, побудова неправильних відповідей на основі типових помилок.

Другий етап включає в себе пояснення процедури, режиму, правил виконання тестових завдань, умов оформлення робіт, демонстрування алгоритмів виконання завдання, виконання тренувальних завдань. Важливим для вчителя є дотримання головної вимоги посування школярів в освоєнні тестових технологій – від простих завдань до складніших. Освоєння кожної нової форми тестових завдань слід починати з детального ознайомлення з інструкцією щодо їх виконання.

На третьому етапі здійснюється виявлення типових та індивідуальних помилок, що їх припустилися учні. Аналіз результатів проводиться в довільній, найбільш зручній і звичній для вчителя й учнів формі.

Учителеві варто пам’ятати, що на виконання завдань з вибором однієї правильної відповіді треба відводити орієнтовно одну хвилину, а кількох правильних відповідей або встановлення відповіді – півтори хвилини. Важливо привчати учнів виконувати завдання не лише правильно, але й швидко, щоб максимально наблизити їх до умов, у яких випускники працюватимуть під час зовнішнього оцінювання. На цьому етапі учителеві слід навчати учнів алгоритмів виконання тестових завдань різних форм, аналізувати результати тестування, виявляти типові помилки й визначати шляхи їх усунення. Доцільно давати учневі конкретні інструкції, як виправити виявлені помилки.

Проектуючи тест, треба враховувати, що запропоновані завдання мають бути різноманітними за змістом і формою, що дасть змогу уникнути монотонності та забезпечити постійну й стійку мотивацію учнів до роботи. Не варто обмежуватися тільки завданнями закритої форми, доцільно пропонувати учням також і відкриті завдання, у яких вони самостійно мають записати повну відповідь на запитання.

Учитель повинен пам’ятати, що основу завдання треба формулювати переважно у формі стверджувального речення, воно має бути максимально коротким, точним і однозначним, а варіанти відповідей доступними для розуміння школярами.

● З метою підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з географії, на уроках географії доцільно:

— вивчаючи природу або господарство окремих територій Землі, виявляти фізико-географічні, економічні, демографічні закономірності,що вивчались раніше;

— складати з учнями узагальнюючи схеми та таблиці;

— формулювати висновки;

— під час організації навчальної діяльності з картами та підручниками важливо враховувати, що в них можуть міститися застарілі статистичні, номенклатурні чи картографічні дані, які не відображають реальної ситуації в розвитку і розміщенні географічних об’єктів на території, що зображується (у процесі вимушеного використання застарілої інформації варто її коригувати і ознайомлювати учнів з новими статистичними даними, географічними даними, кордонами держав та іншими змінами, що відбуваються в географічному середовищі);

— використовувати для організації практичної пізнавальної діяльності учнів сучасні наочні матеріали, Internet- ресурси, електронні методичні ресурси, зошити з зовнішнього незалежного оцінювання з географії минулих років для

індивідуальної роботи з учнями, проводити тренувальні тестування за програмою ЗНО та характеристиками тестів з географії;

— формувати в учнів навички роботи з тестами, техніку виконання тестів;

— використовувати можливості курсів, факультативів, індивідуально-групових занять для задоволення пізнавальних інтересів учнів.

 

 

 

Методист РМК Л.В.Курган

Категорія: Новини | Додав: yurkivka
Переглядів: 325 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук