Понеділок, 20.05.2024, 00:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Юрківський ліцей

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Методичні рекомендації щодо підготовки до ЗНО з біології
01.11.2017, 11:07

Методичні рекомендації учителям щодо підготовки

учнів до ЗНО з біології

 

· Для успішної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання вчителю рекомендується підібрати комплект навчальних засобів: навчальні програми з предмета, «Інформаційні матеріали» підготовлені Українським центром оцінювання якості освіти, шкільні підручники, довідники, збірники тестових завдань та інші посібники. Користуватись варто тільки тими підручниками, посібниками та збірниками, що рекомендовані МОН України та УЦОЯО.

 

· Готувати учнів до ЗНО рекомендуємо вчителю на різних етапах уроку:

- під час вивчення нового матеріалу;

- під час перевірки знань (тестові завдання різної форми для поетапного

контролю, тематичні та підсумкові тестові завдання);

- для закріплення нового матеріалу (індивідуальні й групові тестові

вправи);

- як домашнє завдання (тестові завдання для самоконтролю).

 

· Рекомендуємо учням виконувати тестові завдання із предметних збірників «Інформаційні матеріали» УЦОЯО, які навчають працювати динамічно, дотримуючись визначених часових параметрів, дають можливість практикуватися на бланках відповідей.

· Для підготовки до ЗНО варто використовувати позаурочний час (групові та індивідуальні консультації).

 

● Використовувати тестові технології у три етапи:

- теоретична й практична підготовка вчителя та учнів до проведення тестування;

- організація тестування;

- аналіз і корекція результатів.

На першому етапі вчитель здійснює відбір або самостійно розробляє тестові завдання. Головними вимогами до них є відповідність меті навчання, багатоваріантність, побудова неправильних відповідей на основі типових помилок.

Другий етап включає в себе пояснення процедури, режиму, правил виконання тестових завдань, умов оформлення робіт, демонстрування алгоритмів виконання завдання, виконання тренувальних завдань. Важливим для вчителя є дотримання головної вимоги для учнів в освоєнні тестових технологій – від простих завдань до складніших. Освоєння

кожної нової форми тестових завдань слід починати з детального ознайомлення з інструкцією щодо їх виконання.

На третьому етапі здійснюється виявлення типових та індивідуальних помилок, що їх припустилися учні. Аналіз результатів проводи в довільній, найбільш зручній і звичній для вчителя й учнів формі. Учителеві варто пам’ятати, що на виконання завдань з вибором однієї правильної відповіді треба відводити орієнтовно одну хвилину, а кількох правильних відповідей або встановлення відповіді – півтори хвилини. Важливо привчати учнів виконувати завдання не лише правильно, але й швидко, щоб максимально наблизити їх до умов, у яких випускники працюватимуть під час зовнішнього оцінювання. На цьому етапі учителеві слід навчати учнів алгоритмів виконання тестових завдань різних форм, аналізувати результати тестування, виявляти типові помилки й визначати шляхи їх усунення. Доцільно давати учневі конкретні інструкції, як виправити виявлені помилки.

Проектуючи тест, треба враховувати, що запропоновані завдання мають бути різноманітними за змістом і формою, що дасть змогу уникнути монотонності та забезпечити постійну й стійку мотивацію учнів до роботи. Не варто обмежуватися тільки завданнями закритої форми, доцільно пропонувати учням також і відкриті завдання, у яких вони самостійно мають записати повну відповідь на запитання. Учитель повинен пам’ятати, що основу завдання треба формулювати переважно у формі стверджувального речення, воно має бути максимально коротким, точним і однозначним, а варіанти відповідей доступними для розуміння школярами.

● Під час підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів до зовнішнього незалежного оцінювання учителям слід звернути увагу школярів на:

-принципи, структури, функціонування біологічних систем, їх індивідуальний та історичний розвиток;

-взаємозв’язки між організмами та середовищем;

-особливості будови та процеси життєдіяльності вірусів, прокаріот, грибів, рослин, тварин, людини;

-порівняння біологічних явищ, процесів, об’єктів;

-виявлення і обґрунтування причинно-наслідкових зв’язків у біологічних системах;

-пояснення біологічних явищ і процесів, загальних властивостей живих систем, перспектив розвитку біосфери.

● Для успішного проходження тестування необхідно систематичне формування в учнів таких умінь:

-працювати з тестами різних типів, форм, рівнів складності;

-складати тести за конкретними текстами шкільних підручників;

-надавати розгорнуті письмові (усні) відповіді на різні тематичні запитання.

- використовувати для організації практичної пізнавальної діяльності учнів сучасні наочні матеріали, Internet - ресурси, електронні методичні ресурси, зошити з зовнішнього незалежного оцінювання з біології минулих років для індивідуальної роботи з учнями, проводити тренувальні тестування за програмою ЗНО та характеристиками тестів з біології.

 

 

Методист РМК Л.В.Курган

Категорія: Новини | Додав: yurkivka
Переглядів: 373 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук